Mobilsvar med lite nytänk

De flesta mobiloperatörer erbjuder någon form av röstbrevlåda (mobilsvar) men då det oftast är krångligt att behöva lyssna av sina meddelanden och speciellt då man ibland tvingas att behöva lyssna igenom ett antal gamla meddelanden innan man kommer fram till det senaste.

Detta och att dagens mobilanvändare oftast använder någon annan form av meddelandehantering medför att "det gamla" mobilsvaret känns omodernt.

Applion erbjuder ett betydligt modernare mobilsvar som naturligtvis kan användas som vilken röstbrevlåda och till vilket telefonnummer  som helst. Vårt mobilsvar skickar varje röstmeddelande som en ljudfil till din email vilket gör att du kan lyssna av dina meddelanden i lugn och ro och dessutom kostnadsfritt, istället för att kanske behöva betala för "loopande" och dubbelt prissatta (utanför EU) samtal till ditt vanliga gamla mobilsvar.
 
Dessutom kan vårt nya mobilsvar en hel del annat, såsom exempelvis "samtalsfiltrering" och där inringande helt enkelt är blockerad att ringa dig överhuvudtaget och även om denns nummer skulle vara annonymt (hemligt numer) så klarar vårt mobilsvar av att särskilja vilket hemligt nummer som du vill besvara eller inte. Inringande kan mötas av en avisering om att du inte vill svara på hemliga nummer, men där den inringande ändå kan få sitt samtal framkopplat till dig, men först efter det att denne valt att visa sitt telefonnummer.

Aviseringen kan låta enl nedan:

- Numret som du ringt besvarar inte samtal från Hemligt telefonnummer - Du kan välja att visa ditt eget telefonnummer genom att trycka 
  siffran "1" och därefter få ditt samtal framkopplat" - Om du inte vill presentera ditt eget nummer så kan du istället trycka "2" för att lämna
  ett meddelande


Om istället du valt att enbart ta emot samtal som du själv listat i din "vänlista" så filtrerar vårt nya mobilsvar alla försöka att ringa dig. Alla telefonnummer i din egen lista släpps fram till dig men du kan även tidsstyra att vissa "vänner" inte kan ringa dig om du inte vill bli störd (natt) medans kanske dina familjemedlemmar alltid kan komma fram.

 

Telefonväxel med extra finesser

Vår företagsväxel har förutom de vanliga telefonifunktionerna såsom Hälsningsmeddelanden, öppet/stängt, telefonkö, ringgrupper, röstbrevlåda, etc. även extra bra funktioner såsom BYO (Bring Your Own) och extern Svarstjänst,

Funktionen "BYO" innebär att anställda använder sina egna telefoner och SIM-kort (företaget kan naturligtvis välja att betala för dessa) och telefonerna ingår i företagets växel på de tider som anställda skall jobba. Den stora fördelen är att anställda slipper att lämna ifrån sig "sina" telefonnummer när och om dom slutar sin anställning.

Den andra stora fördelen är att privatsamtal kan besvaras och ringas direkt till de anställdas mobiler utan att behöva gå via "telefonväxeln". Detta innebär att enbart "jobb-samtal" går via telefonväxel, som också ger de extra företagstjänster som ingår eller väljs till.
 

Web-IVR

Med tjänsten “Web-IVR” får även mindre verksamheter möjlighet att kunna hantera sina kunder på ett sätt som vanligtvis kräver avancerade telefonväxlar som har möjligheter att konfigureras för att leverera olika välkomstmeddelande, knapptryckningar till olika delar av företaget, öppettider och schemaläggningar. påloggade agenter, etc.

Allt detta sköts enkelt i vår helt webbaserade IVR (Interactive Voice Respons) och själva samtalen kopplas enkelt fram till existerande mobila eller fasta telefoner.

Inringande till IVR'ens telefonnummer möts av ett välkomstbesked -> knappval -> framkoppling (till lämplig telefon för att ta samtalet)

Web-KÖ

Receptionist

För företag kan det vara väldigt effektivt att kunna få hjälp att svara i telefonen om man själv kanske är upptagen med annat.

Exempelvis så blir det mycket kundvänligare och man kanske kan få nya kunder eller behålla existerande kunder om dina kunder har någon att prata med.

Tjänsten passar framförallt bra för mindre företag såsom hantverkare, flyttfirmor, bilfirmor, advokatbyråer, ekonomibyråer, etc. men naturligtvis kan även större eller andra företag se fördelar med att kunna använda en svarstjänst som är integrerad i våra telefonlösningar.

Det primära i en svarstjänst är att kunna hålla receptionisten uppdaterad med status på företaget eller dessa anställda och detta sköts väldigt enkelt genom den web-app som vi erbjuder inom denna tjänst. Receptionisten blir en integrerad del av din verksamhet  och nästan som ens personliga sekreterare och kan ta meddelanden och hänvisningar när dina kunder inte får tag på dig. Din kund kan även få annan information som du tycker är viktig såsom när du kanske kan återkomma eller hur länge du är upptagen med annat. Kanske är du helt enkelt ledig och vill vara ifred och då är det ju skönt att veta att verksamheten fortsätter skötas på ett kundvänligt sätt. Du själv hålls uppdaterad med vad som händer och om det är något viktigt som du kanske måste hantera.

Du betalar en månadsavgift på 195 kr samt 10 kr per mottaget samtal och hanterat (dokumenterats samt uppdaterat dig via email eller SMS).

Fråga oss gärna om mer detaljer genom att fylla i formuläret nedan.

Uppsamlingsnummer: 070-nummer (även sms om kund har vårt nummer)
Agent skall svara
Vad skall agent svara
Skall ringa ut till någon annan
Öppettider
live contact
utkoppling kostar 0,5 kr per minut
sms kostar 1 kr
statistik vilken agent, kötid, prat tid, kopplat ut externt,
egen biz op en wno server (ger oss även mer info)
om kund har egen anstlläd så kan man samköra med ext agent

Bas: svara, ta ett meddelande på email/sms

Tillval. noteringer, sekterare, etc

SIP-TRUNK

SIP-trunk (IP-IP)
 
En SIP-Trunk ger dig möjlighet att koppla samtal till och ifrån din egen iPBX.
Vi vågar lova dig att våra SIP-trunkar ger dig många unika möjligheter såsom att kunna välja samt koppla in dina telefonnummer, ange olika "codec" såsom för HD-voice / Video / FAX, eller varför inte ett eget växelnummer i något annat land.

FAX

Ibland kan det vara bra att kunna ta emot eller kanske skicka ett FAX. Våra enkla men robusta FAX-tjänster gör det enkelt.


Temp-FAX
Fungerar enbart för inkommande FAX (vilket räcker för de flestas behov).

FAX "BOX"
Du kan välja ett lämpligt telefonnummer och efter att ha bekräftat det email och adressuppgifter som vi skickar till dig så är allt klart för att båda ta emot och skicka FAX. Dina inkommande FAX hamnar som en PDF i din email.

FAX SIP-GW
Det andra alternativet är att du kopplar in din vanliga FAX via Internet och då använder du vår FAX-GW som enbart kostar några hundralappar.  

TEMP-FAX
Detta är den enklaste FAX'en och räcker för de flestas behov.
Ett inkommande FAX som skickas till ditt "Temp-FAX-nummer", dedekteras helt automatiskt som ett inkommande FAX och tas emot och skickas vidare till din e-mail.
Du kan helt gratis välja om du vill prova på denna tjänst och om du uppsakttar den så kan beställa års eller månadsabonnemang. Naturligtvis utan bindningstider och annat krångel.
Läs mer om Temp-FAX här

FAX via Internet

FAX-BOX
Denna tjänst ger dig ett eget telefonnummer (välj ett hos oss eller portera in något av dina telefonnummer) som du sedan kan ta emot dina FAX på.
Dina FAX skickas till din email.
För att skicka ett FAX så ansluter du din ordinarie FAX med en FAX-ATA (beställ Cisco, Fanvil eller någon annan lämplig).
Vi har även ett antal ATA på lager och dessa säljer vi för 500kr per styck.